Ik heb meerdere goede, maar ook minder goede ervaringen met trainingen. Bij de minder goede liep ik vaak tegen de volgende punten aan:
- Jij moet naar de locatie van de opleider toe
- Lange PowerPoint presentaties sponzen en aan het einde van de dag ben je de kennis alweer voor 90% kwijt
- De dagen zijn erg lang en na een halve dag zitten je hersenen al vol
- De trainer is langdradig en de patronen in het behang zijn interessanter dan zijn verhaal
- De trainer geeft alleen nog maar trainingen en zijn praktijkervaring is niet meer up-to-date
- Tarieven zijn per cursist. Hoe meer cursisten hoe minder aandacht er voor jou is, terwijl iedereen hetzelfde betaalt
Het moet én kan ook anders. Hoe onze training eruit ziet:
- Ik kom naar jou toe, dus een vertrouwde locatie met de bekende faciliteiten
- PowerPoint is er puur ter ondersteuning aan de training. Je bent veel hands-on aan het werk met oefeningen om zelf te leren en ervaren. Aan het einde van de training ontvang je digitaal alle uitgewerkte oefeningen en een cheat sheet
- Ik werk bij voorkeur met dagdelen. Mijn ervaring is dat na vier uur je hersenen niet zoveel meer opnemen. Het tweede deel van de dag levert je dan niet zoveel meer op
- Je krijgt alleen need-to-know informatie op het moment dat je het nodig hebt, aangevuld met leuke anekdotes en voorbeelden om een goed beeld te scheppen
- Ik ben nog volop actief als consultant en blijf mijn kennis scherp houden én verbeteren door middel van praktijkervaring
- Het tarief is vast en voor maximaal acht personen. Minder mensen betekent hogere kosten per individu, maar ook meer aandacht per individu. Meer mensen betekent lagere kosten per individu, maar ook minder aandacht per individu
Nu zijn trainingen tegenwoordig een must om up-to-date te blijven in onze snelle maatschappij, maar dat betekent niet dat we er geen plezierige ervaring van kunnen maken.